10 trikova za bezbednu kupovinu polovnjaka
Na raspolaganju je mnoštvo "alata", saveta i trikova kojim možete da se poslužite kako biste se lakše odlučili da li je automobil o kom razmišljate dobra kupovina. Izdvojili smo 10 osnovnih koraka koje treba da primenite pri odabiru polovnog automobila.
U Srbiji se godišnje proda tek oko 20.000 novih automobila, ali zato tržište polovnih cveta, pa je ta brojka između 100.000 i 150.000 vozila. Većina možda zna kakva je muka kupovina polovnjaka jer prevare su učestale, ali koje su to stvari na koje treba posebno da obratite pažnju, i kojim postupcima možete osigurati kupovinu dobrog automobila za svoj novac i izbeći da vas ‘voze’? Dobra vest je da vam je na raspolaganju mnoštvo načina, saveta i trikova kojim možete lakše odlučiti da li je automobil o kom razmišljate zapravo dobra kupovina, piše Auto Klub.
Neke od njih možete obaviti i kod kuće i tako uštedeti vreme i novac koje biste izgubili prilikom odlaska da vidite automobil za koji bi se ispostavilo da nije onakav kakvim ga oglašavaju. Neke korake moći ćete da obavite prilikom ličnog pregleda automobila koji vam se dopao, kako biste, takoreći izdvojili žito od kukolja koji danas, nažalost, preovladavaju tržištem polovnjaka.
1.Vaše potrebe treba da budu vodič kod kupovine
Na osnovu toga da li godišnje prelazite mnogo ili malo kilometara lakše će te odlučiti da li vam treba benzinac ili dizelaš pod haubom. Naravno da dizelaši manje troše i dugoročno su isplativiji, ali treba znati i da su dizelaši u startu uglavnom skuplji od benzinaca, kao i pojedini servisi pa bi se kod korišćenja sve moglo svesti na isti trošak. Osim toga, budite sigurni kakav vam zapravo automobil treba, da li imate porodicu ili ste samac, da li vam treba automobil za gradsku ili vangradsku vožnju, za teren, transport i slično.ćete da pročitate iskustva vlasnika ili testova tog polovnjaka.
Obratite pažnju i na konkurente modela koji vam se sviđa, možda postoji bolja opcija. Tokom ovog koraka, dobro je provesti i neko vreme upoređujući cene i kilometraže (ne verujte slepo navedim pređenim kilometrima) onih primeraka koji se trenutno prodaju. Tako ćete najbolje steći ideju kako izgleda dobra ponuda onog što tražite.
3. Morate računati i na novac potreban za početno ulaganje, ali i kasnije održavanje
Vrlo retko se desi da polovni automobil koji kupujete ne zahteva ni dinara ulaganja, bilo da je reč o gumama, malom, možda i velikom servisu… Takođe, previše jeftin, ali recimo premijum automobil, pa koliko god bio star zahteva dosta novca za kasnije održavanje.

Tako da, imati novca za kupovinu željenog automobila, i imati novaca da se posle on vozi su dve različite stvari. Zbog toga, važno je saznati koliko ćete još morati da odvojite iz svog džepa nakon što ste kupili željeni automobil. Uvek gledajte modele koji su ispod vašeg ukupnog budžeta. Isto tako, saznajte prosečnu potrošnju goriva pa utvrdite koliko ćete morati da izdvojite svaki mesec na ‘hranu’ vašeg ljubimca.
4. Proverite podatke o automobilu
Takođe je važno otkriti da li automobil koji vam se sviđa krije nešto iz prošlosti, poput nepodmirenih finansijskih sredstava, „skinute“ kilometraže ili je možda učestvovao u udesu. Prema broju šasije vozila to može da se proveri u servisu, us saglasnot vlasnika, ili ako nije održavan u zvaničnom servisu proverite koliko je vlasnik bio revnosan i vodio servisnu knjigu, čuvao račune i slično.
PRILIKOM INSPEKCIJE AUTOMOBILA
5. Budite detektiv
Istražili ste o modelu kog planirate da kupite, utvrdili da troškovi posle kupovine neće biti previsoki, proverili da primerak koji vam se sviđa nema ‘mračnu’ prošlost, posle čega ste se odlučili da dobro pogledate vozilo. Imajte na umu, fotografije iz oglasa gotovo uvek „lažu“ – sada je važno proveriti da li automobil ima vidljivih oštećenja ili ogrebotina, pa ako ima, da li su one jednostavne (čitaj: jeftine) za popravku.

Unutrašnjost je takođe dobra baza za procenu kilometraže – potražite bilo kakve znakove istrošenosti, ne toliko na ručici menjača, volanu ili papučicama jer ovi delovi mogu da se zamene i repariraju, već recimo na sigurnosnom pojasu koji je retko menja, ali i na sveukupno stanje enterijera, odnosno delova koji se puno koriste.
Još jedan izvor informacija su gume, i ovde ne mislimo na njihovo stanje i dubinu šare, već na proizvođača. Skuplje marke sugerišu da je prethodni vlasnik bio spreman da potroši novac na automobil tamo gde je važno, dok najjeftine marke na vozilu koje nije najjeftinije, ili njihova neusklađenost na osovini sugerišu da je vlasnik verovatno škrt po pitanju održavanja.

Ovo su stvari na koje treba da obratite pažnju prilikom inspekcije:
Sveže ofarban automobil
Svakako je bolje kupiti automobil sa originalnom bojom, čak i ako je malo oštećen. Sveže ofarban automobil može svašta da skriva – ponekad je lakiran zbog sudara, a ponekad krije rđu. Obratite pažnju i na stakla. Ako su sva iz iste godine i istog proizvođača – odlično. Ako nisu, moguće da je automobil bio u sudaru.
Dim iz auspuha
Dim iz izduvnog sistema javlja se u više različitih boja, od kojih svaki ukazuje na drugu stvar. Plavkasti dim je ono što želite da izbegnete, a ukazuje na veću nepravilnost u radu, poput mešanja ulja. Crni dim i čađ ukazuju na loše sagorevanje, a kod dizelaša je uzrok često u pumpi visokog pritiska i brizgaljkama. Beli dim ne predstavlja preveliki razlog za zabrinutost, i često je prisutan prilikom startovanja automobila na hladno.
Nemiran rad motora u neutralnoj brzini
Nemiran rad motora kada je zagrejan ukazuje na razlike u kompresiji, istrošene klipove, karike i ventile. Nemojte dozvoliti da vas neko uveri da je to nešto što se lako popravlja, jer je najčešće reč o većoj dotrajalosti motora. Ako je motor kada je hladan još nemirniji, tek to može biti problem.
Sveže opran motor
Na ovaj način se skriva dotrajalost i vidljivo ulje koje motor ispušta na pri poklopcu ventila i uljnog kartera. Kada je motor opran, nećete videti ulje u motornom prostoru. U ovom slučaju proverite semeringe – najmanja kap može uputiti na prevaru.
Razmaci između elemenata karoserije (nepravilni zazori)
Ako među elementima karoserije postoji prevelik razmak (ili premali), verovatno da je automobil bio uključen u sudar, nakon čega je popravljan (i to loše). To možete čak nekad i na samim slikama iz oglasa da vidite. Takođe, možete proveriti i kakvo je stanje ispod tepiha u prtljažniku, da li ima vlage, korozije i kako izgleda iznutra zadnja strana jer tu možete da otkrijete da li je vozilo bilo udareno otpozadi.

Коментари
Постави коментар